صدای رویاها

سرگشته اما امیدوار در جستجوی آرامش

صدای رویاها

سرگشته اما امیدوار در جستجوی آرامش

رالف اینترنت را خراب می‌کند ...

سه شنبه, ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸، ۰۹:۵۹ ب.ظ

امشب بعد از مدت‌ها رفتیم سینما. یک تصمیم یوهویی و البته جذاب. دلم برای شلوغی سینما و صفحه‌ی بزرگش تنگ شده بود و غرضی نبود جز دیدار آدم‌های زیاد در یک فضای کوچک اما کار از هدف ما فراتر رفت و از قضا شاهد یک انمیشن کار درست از دیزینی شدیم. 

موضوع انیمیشن برایم خیلی جذاب بود. کاراکترهای بازی‌های arcade همان دستگاه‌هایی که در سرزمین عجایب و مکان‌های مشابه بارها با آن‌ها بازی کرده‌ایم حالا شخصیت‌های اصلی یک کارتون دوست داشتنی شده‌اند. داستان روایت‌گر حال دو تا از کاراکترهای بازی این دستگاه‌هاست. دو دوست که رویای متفاوتی را زندگی میکنند. یکی از آن‌ها تمام خوشحالی‌آش همین زندگی روتینی است که پیش می‌رود و همه چیزش قابل انتظار است و تمام آنچه از دنیا میخواهد حضور دوستش در کنار اوست و خوشحالی او. دیگری اما همیشه غیرمنتظره ها رو دوست دارد از زندگی در یک فضای ثابت خسته شده است و به دنبال تغییر است حتی شده یک راه جدید و غیرمنتظره در فضای بازی‌اش. اما این درخواست برایش گران تمام می‌شود و باعث می‌شود زندگی‌اش به صورت موقت نابود شود. بازی‌آش از دور خارج می‌شود و برای بازگرداندنش نیاز است که یه قطعه جدید خریداری شود و اینجاست که پای این دو دوست یا همان دو کارکتر بازی‌های کامپیوتری به اینترنت کشیده می‌شود. به یک دنیای جدید با مقتضیات خاص خودش. همه‌ی داستان در یک فضای خیالی است فضایی که شخصیت‌های درون بازی می‌توانند وارد فضای اینترنت شوند و دنیای خودشان را تغییر دهند. برایم تقارن دیدن این انیمیشن و دیدن قسمت اول فصل ۴ سریال black mirror هم مبارک بود. شباهت فضای داستان‌ و البته شباهت‌هایی که بود. صد البته داستان سریال خیلی فلسفی‌تر بود اما نمی شود شباهت های موجود بین این انیمیشن و این قسمت سریال را منکر بشویم. 


خلاصه که توصیه میکنم هم انمیشن «رالف اینترنت را خراب میکند» و هم قسمت اول فصل ۴ سریال black mirror را ببینید. به خصوص اگر با فضای وب و بازی و دنیای کامپیوتر زیاد سر و کار دارید. 

  • مریم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی