صدای رویاها

سرگشته اما امیدوار در جستجوی آرامش

صدای رویاها

سرگشته اما امیدوار در جستجوی آرامش

خودمان باشیم

چهارشنبه, ۱۹ ژوئن ۲۰۱۹، ۱۱:۲۳ ق.ظ

امروز زنگ زدم به مدیر ساختمان‌مون تا برای اجاره‌ نامه‌ی جدید ازش تخفیف بگیرم اما نهایتا موفق نشدم. نیم ساعتی با طرف کلنجار رفتم و هر چه در چنته داشتم رو کردم اما نتوانستم که قانعش کنم تا کمی بیشتر به ما تخفیف بدهد. پر از حس بد بودم. تلاش مذبوحانه‌ای که کرده بودم و بعد هم وسط صحبت‌هام این و آن را مثال زده بودم که پس چرا به فلانی تخفیف دادید و این کار بشتر حالم را بد کرده بود. انگار تمام مدت داشتم ادای کسانی را در میاوردم که دور و برم زندگی میکنند و به همین شیوه‌ها برای خودشان منافع مالی کسب میکنند اما حالا با اینکه مو به مو نقششان را ایفا کرده بودم به نتیجه نرسیده بودم و این یعنی دو حس شکست همراه با هم. هم از خودم عبور کرده بودم و سعی کرده بودم کس دیگری باشم و هم به نتیجه نرسیده بودم. 


باور اینکه این توانایی در من نیست سخت بود اما باید قبول میکردم که من نمی‌توانم کس دیگری باشم پس بهتر است خودم باشم و عطای این دست آوردها را به لقایش ببخشم. با تمرین کسی دیگر بودن به جایی نمی‌رسم جز اینکه از خودم ناراحت‌ می‌شوم و به نتیجه‌ای هم نمی‌رسم. 

  • مریم

نظرات  (۱)

  • الهه ابوالحسنی شهرضا
  • به نظرم لزوما تغییر رفتار به معنای کس دیگری بودن نیست. مگر اینکه ته دلمون این تغییر رفتار رو نخوایم و فقط به یک دلیل موقت دنبالش باشیم. ممکنه تو واقعا بخوای این رفتار رو در خودت ایجاد کنی. حالا نمی‌دونم کدومش بوده واقعا ولی به نظرم میشه بهش نگاه کرد.
    پاسخ:
    بیشتر از نوع دوم بودش. لذتی از این طوری بودن نمی‌برم اما خب یه منافعی داره که بعضی اوقات دوست دارم اون منافع رو داشته باشم. خلاصه که بین به دست آوردن اون منافع و احساس خوب نسبت به رفتارم باید یکی رو انتخاب کنم که فکر میکنم گزینه‌ی دوم بهتر از اولی باشه :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی